Обширна стаття на тему дистрибуції музики, яка необхідна як новачку, так і артисту / менеджеру з досвідом.Яким дистрибуційним сервісом користуватися для поширення своєї музики? Який лейбл обрати? Як монетизувати?Щоб наш реліз відбувся не лише на сторінці Instagram та Youtube-каналі - гайда розбиратися.
1. Розгляд варіантів дистрибуції музики: що таке дистрибуція, чому вона важлива для артиста та його успіху.
Дистрибуція музики – якщо коротко – поширення аудіозаписів з метою збільшення прослуховувань та продажів музики!
А якщо детальніше, то це процес, який містить у собі розповсюдження музики через різноманітні канали, такі як онлайн-магазини, стрімінгові сервіси, радіо та телевізійні станції, фізичні магазини тощо. Це важливий етап в кар'єрі будь-якого музиканта, оскільки дозволяє розповсюджувати його творчість серед широкої аудиторії та отримувати прибуток від продажів чи прослуховувань.
Ремарка: від того, наскільки ефективно реалізований процес дистрибуції, залежить як прибуток з продажів, так і популярність творчості артиста.
Варіантів дистрибуції та дистрибуторів музики існує багато, і вибір саме твого залежить від багатьох факторів, таких як музичний жанр, рівень твоєї популярності, перспективи, які відкриваються від співпраці з дистрибутором (додаткове просування, маркетинг, менеджмент), відповідно й бюджет та багато інших факторів. У наступних пунктах я розгляну основні варіанти дистрибуції музики, їх переваги та недоліки, що допоможе тобі обрати найкращий варіант для твого розвитку.
2. Варіанти дистрибуторів: що вони роблять та які є типи дистрибуторів (наприклад, традиційні дистрибутори, агрегатори, дистрибуція через лейбли, пряма дистрибуція через музичні сервіси).
Зважаючи на розвиток цифрової епохи, кількість способів розповсюдити свою музику збільшується. Є й побічний ефект!) З кожною появою нового способу, збільшуються об'єми договору з дистрибутором в середньому на 5 сторінок. Розглянемо найпоширеніші варіанти дистрибуції музики та їх типи.
Ремарка: дистрибутори можуть користуватися послугами інших дистрибуторів для підсилення своїх можливостей.
Традиційні дистрибутори
Традиційні дистрибутори - це перші компанії, які розповсюджували музику на фізичних носіях (CD, вінілові платівки, касети та ін.). Ці компанії зазвичай мають широку мережу дистрибуції та зв'язки з магазинами музичних товарів. Оскільки фізичні носії стають зникаючим видом, (Але не зникнуть! Слухати музику на вінілі - круто!), традиційні дистрибутори в останні роки почали зосереджуватися на цифровій дистрибуції музики, адже заробляти хочеться всім. :)
До традиційних дистрибуторів, також відносяться найбільші, або ж як їх називають, Мейджор лейбли, три кити, на яких стоїть більша частина світових хітів:
• Sony Music• Universal Music Group• Warner Music Group
Серед українських досі можуть поширювати фізичні носії:
• Moon Records;• Comp Music.
Агрегатори
Агрегатори є посередниками між артистом та цифровими музичними сервісами, такими як Spotify, Apple Music, Deezer тощо. Агрегатори надають можливість завантажувати музику на ці сервіси та отримувати винагороду від їх використання. Агрегатори зазвичай забезпечують контроль за статистиками прослуховувань та відстеженням продажів музики. Це зручно! Адже, кожен артист може слідкувати за тим, що відбувається з релізом з особистого кабінету, бачити й аналізувати прослуховування, аудиторію, писати в техпідтримку, відвантажувати особисто релізи. Однак в цьому й мінус для тих, хто не хоче цим усім займатися! Відбирає час, який можна присвятити більш пріоритетним справам.
• CD BABY• TuneCore• Distrokid• Soundcloud (та, він також є агрегатором, не лише стрімінгом)
Автор: Павло СтрілецькийЗалишилися запитання / індивідуальний запит: напиши нам