Illustration

Уявімо ситуацію, артиста кличуть на інтерв’ю. Які його подальші дії? Чи достатньо лиш прийти красивому вчасно на локацію?
Відповідаю
Інтерв’ю - це можливість ексклюзивно надати важливу для артиста інформацію. Проявити себе, свою позицію на ті чи інші події, розкрити власну філософію світогляду, анонсувати важливі для його кар’єри інфоприводи. Тож повинно бути чітке розуміння, про що говорити, що підготувати й ПІДГОТУВАТИ це, відпрацювати реакції на різні можливі сценарії, анонсувати подібні медіапрояви для своєї аудиторії зарання, інтригувати своїх прихильників тощо. Адже задача - привернути увагу не всім дається легко, одразу і це нормально.
Звичайно ж, лише на практиці можна досконало зрозуміти свої слабкі та сильні сторони аби на наступний раз бути підкованим. Але скажу з досвіду, мало хто з незалежних артистів задумується про необхідність підготовки до взаємодії з медіапроявами і тим самим недоотримують ефективності в результатах, а, ймовірно, навіть втрачають інтерес у журналістів поспілкуватися з таким артистом ще раз.
Не всім, але великій кількості артистів доводиться бути готовими до широкого спектра медіаактивностей, щоб ефективно просувати власний бренд, залучати нову та утримувати увагу існуючої аудиторії.У цій статті я розкрию ключові аспекти підготовки артиста до медіапроявів. Ви дізнаєтеся, як ефективно готуватися до інтерв'ю, подкастів, які кроки потрібно вжити для успішного виступу перед камерою та аудиторією, а також як встановити ефективні зв'язки з журналістами, знімальною групою та іншими учасниками команди.
Нехай ця стаття допоможе тобі знайти внутрішню впевненість, заспокоїть й підготує до якісного медіапрояву, від якого сам кайфанеш, і цілей досягнеш. Почнемо!

Розділ 1. З якою метою артист може використовувати медіапрояви?
Перш за все формування особистого бренду або ж іміджу навколо себе.Саме так, просто через розмову, ми відразу формуємо про себе враження. Для цього нам доступні такі інструменти, як:
Тон голосу артиста може багато чого розповісти. Наприклад, м'який, впевнений, низький чоловічий голос може створити враження мудрості, надійності, тоді як більш енергійний або пристрасний тон може підкреслити емоційність та пристрасть артиста до життя.
Глибина думки: здатність артиста висловлювати глибокі думки та ідеї може зробити його більш привабливим для аудиторії, підвищуючи його авторитет як митця. Хоча знову ж з іншого боку якщо не дотриматися меж, може проявити артиста занудою й слухати буде навпаки не цікаво. А ось здатність говорити цікаво на багато різних тем може справити гарне враження різносторонньої особистості.
Наявність жартів та гумор: в доцільних рамках можна створити образ артиста як відкритого, дружнього та привітного. Вміння знайти спільну мову з аудиторією через почуття гумору може допомогти артисту стати більш привабливим та запам'ятовуваним для слухачів.
До речі, дуже цікаво може розкрити артиста вразливість. Ми боїмося бути вразливими й ділитися невдачами або ж історіями, які розкривають нас, на перший погляд, з негативного боку. Хоча, насправді, це показує, що ми живі люди й в нашому житті є не лише "успішний успіх”.
Ці та інші інструменти потрібно використовувати індивідуально, враховуючи особливості самого проєкту. АЛЕ! Будь щирим, справжнім, тобі не потрібно нікому щось доводити. Бути собою - складно, складніше ніж видаватися “ідеальним”, проте дійсно викликає повагу.


Мета медіапрояву - проінформувати та привернути увагу до інфоприводу.Гостьові етери, подкасти, інтерв’ю можна використовувати для комунікації з аудиторіями про важливі події, що відбулися або наближаються.
Промоція музичних релізів: Медіапрояви можуть бути використані для просування нових синглів, альбомів або музичних відео.
Підтримка турів та концертів: Медіапрояви можуть використовуватися для просування майбутніх концертів, турів та інших подій.
Гучні інфоприводи: перемога або ж участь у національних чи міжнародних конкурсах, отримання грантів, втілення або промоція проєктів, колаб з іншими артистами.
Залучення аудиторії та спілкування з нею: Медіапрояви можуть допомогти артисту взаємодіяти з існуючою або залучати нову аудиторію, спілкуватися з нею та залучати її у свої творчі процеси. Хоча це не доцільно ставити метою, швидше як наслідок.
Побудова історії взаємодії зі ЗМІ, налагодити контакт з журналістами чи редакторами: Медіапрояви можуть бути використані для формування стосунків між артистом та конкретними ЗМІ, а також привертання уваги інших. Мати на конекті товариша-журналіста - корисно. Це може допомогти у важливих для кар’єри моментах.
Розділ 2. Підготовка до інтерв’ю.Під час прямого етеру “дубль 2” немає, а при особистій розмові з журналістом, все, що артист скаже може бути використано проти нього. Тому інтерв’ю - не місце для суцільних імпровізацій. Є базові речі, які необхідно підготувати аби не втратити можливість обговорити те, що важливо й гарно оминати сторонні теми.
1. Спершу, дослідження медіа-платформи:Перш ніж піти на інтерв'ю, важливо ознайомитися зі ЗМІ та журналістами, які проводять інтерв'ю. Розуміння їх аудиторії, стилю та тематики допоможе вам підготуватися до обговорення відповідних тем та визначити свої головні месіджі. Переглянувши та проаналізувавши попередні інтерв’ю можна зрозуміти стиль розмови, за які межі може виходити журналіст тощо.

2. Формулювання ключових повідомлень:Перед інтерв'ю визнач основні повідомлення або ідеї, які ти хочеш передати. Це може бути твоя історія становлення, якісна зміна в колективі іншим учасником, зйомка відеокліпу, збір на ЗСУ або будь-які інші аспекти вашої кар'єри чи творчості. Сформулюй їх чітко та конкретно, щоб вони були легко сприйняті аудиторією.

3. Тренування відповідей на типові запитання:Приготуй відповіді на типові запитання, які можуть бути задані під час інтерв'ю. Найтиповіші питання для артиста-початківця (або ж від журналіста-початківця) - про псевдонім чи назву пісні, стиль музики, ідеї тексту пісні чи як ви створюєте музику, плани на майбутнє, де черпаєте натхнення, чому обрали шлях музиканта і яка ваша місія тощо. Тренування допоможе впевнено відповідати та забезпечить зрозумілі та конкретні відповіді. Саме ці питання не вимагають довгих дискусій та водяних розмитих тез. Наш етерний час обмежений, тож краще використати його цікаво й продуктивно.

4. Сприйняття публічного образу:Перед інтерв'ю важливо зрозуміти, який публічний образ ти хочеш створити та як бажаєш бути сприйнятим в очах / вушках аудиторії. “Я хочу бути собою” - лінива відповідь, хоч це й важливо. Задай собі питання, який я артист? Що я несу у маси? Яка поведінка мені прийнятна, а яка навпаки? Яку емоцію хочеться передати своєю діяльністю? Надавши реально відповіді на ці питання, сформується бачення, що може включати стиль одягу, мову тіла, тон голосу та загальну атмосферу інтерв'ю.

5. Практика перед камерою:Якщо інтерв'ю у відеоформаті, рекомендую перед цим попрацювати на камеру і не один раз, щоб зрозуміти, як ви виглядаєте та як ви ведете себе під час спілкування. Можна побачити багато цікавого, знаю з власного досвіду. Це допоможе відчути себе, зрозуміти сильні та слабкі сторони, підкоригувати поведінку і тим самим почувати себе більш комфортно та впевнено під час реального інтерв'ю.

6. Врахування технічних деталей:Перед інтерв'ю переконайся, що ти розумієш всі технічні деталі, такі як час, місце, тривалість та формат спілкування. Відповідна підготовка технічних аспектів допоможе уникнути зайвих стресів та зосередитися на контенті.
Враховуючи ці поради та підготувавшись належним чином, ти будеш готовим до ефективного інтерв'ю, яке допоможе привернути увагу аудиторії та підвищити свій імідж на рівні медіа.
А ще, не засмучуйся, якщо при прослуховуванні інтерв’ю в тебе лунатимуть звуки чи слова “паразити”, такі як “еее”, “типу” тощо. Не всі народжуються красномовними ораторами, але цього можна досягнути з практикою й роботою над собою. Щоб додатково заспокоїти себе, можеш подивитися перші інтерв’ю відомих артистів до того як вони стали відомими.


Розділ 3. Підготовка до подкасту.Участь у подкастах - це цікава можливість поспілкуватися довше по часу, про щось конкретне або ж на декілька тем. В тому числі, сформувати імідж й донести інформацію про себе, свою діяльність аудиторії слухачів. До речі, дійсно круті випуски люди радять одне одному як книги, тож ця сарафанка може органічно привести аудиторію. Однак, щоб це відбулося, перед виступом у подкасті, варто підготуватися, забезпечити якісну та ефективну комунікацію.

1. Досліди подкастПерш ніж брати участь у конкретному подкасті, важливо ознайомитися з його форматом, тематикою та стилем ведення. Слухайте кілька випусків цього подкасту, а також подкасти з іншими гостями, щоб отримати уявлення про його атмосферу та специфіку.

2. Розберися в теміПеред виступом у подкасті перечитай / переглянь інформацію на тему подкасту. При цьому класно розбіратися з різних сторін. Умовно, тема “роялті”. До роялті долучено декілька суб’єктів, не лише дистрибутор і автор, тож ти будеш куди конструктивнішим та глибшим, якщо пошукаєш інформацію на тему роялті від музичних продюсерів, лейблів, стрімінгових платформ тощо. Кожен з них цю тему бачить зі свого ракурсу. Тож буде корисно навіть самому краще розуміти такий процес на ринку.

3. Змоделюй виступВ залежності від теми подкасту, перед самим записом можна потренуватися. Пограй в в рольові ігри з самим собою уявляючи які питання можуть підійматися і обговорюй максимально з різних сторін як може. Мозок спершу може опиратися такому підходу, але за декілька хвилин увійдеш в кураж і навіть сподобається формат.

4. Будь готовим до спілкуванняПід час участі у подкасті будь відкритим до спілкування та обміну думками з ведучим та іншими учасниками. Сприймай це як можливість поділитися своїм досвідом та роздумами з аудиторією.
5. Продемонструй свою особистістьПам'ятай, що одним з завдань участі у подкасті є побудова особистого зв'язку з аудиторією. Будь відкритим та автентичним, демонструй свою унікальну особистість та ставлення до обговорюваних тем, це ж не завжди стосується музики. Коли ставлять питання, на яке не бажаєш відповідати - маєш право! Коли не орієнтуєшся в темі, можна так про це й сказати, до прикладу “я не досвідив ще це питання глибоко, але можу висловити власне ставлення”.
Краще сказати мало, та по справі, ніж багато і якусь діч. Аудиторія зацінить.
Автор: Павло СтрілецькийЗалишилися запитання / індивідуальний запит: напиши нам

Автор: Павло СтрілецькийЗалишилися запитання / індивідуальний запит: напиши нам